︎︎︎



Media Artist /Researcher
2018年多摩美術⼤学⼤学院情報デザインメディアアート専攻修了
2022年多摩美術⼤学⼤学院美術研究科博⼠後期課程修了、博⼠号取得

様々なデジタル・メソッドを使い、消費主義の分脈における、現実である巨⼤な⼈造物は、どのように計算、⽣成、配置されるのかをテーマに創作活動を⾏い、リアリティの虚構性を捕捉する。近年は⼈⼯知能と新⾃由主義経済の⽂脈で、イメージ⽣産、労働消費、⼥性のアイデンティティに関連する問題を議論している。加速する消費主義、プラットフォーム・アート、⾮⼈間的景観の時代における現実とフィクションの再モデリング。 作品は、3331千代⽥アートセンター、YCC横浜創造センター、東京科学未来館、 Calm&Punk Gallery(東京)、鳳甲美術館(台湾)、成都時代美術館、上海当代芸術博物館、などにて展⽰された。「MEC2018」佳作賞⼊選、第23回学⽣CG賞アート部⾨銀 賞(寺井審査員賞)受賞。⼤京都Re:Researchアーティスト・イン・レジデンシー プロジェクト(2020、2021)を参加。

Media Artist /Researcher
MA/Ph.D(2018/2022), Tama Art UniversityTokyo,JP,Media Art
Currently based in Shanghai/Tokyo;

Recent research and practices mainly based on topics concern with Internet archives and machine vision. Discussing issues related to image production, labor consumption and female identity in the context of the Internet economy and neoliberal economy. Re-modeling reality and fifiction in the age of accelerated consumerism, platform art, and non-human landscape. Work has been showed in YCC Yokohama(JP), 3331 Chiyoda Art Centre(JP), Honggah Museum(Taiwan), Time Museum (Chengdu), Power Station of Art (Shanghai), and other galleries and institutions;
個展:

2018 「“Metamorphosis Divide」Organhaus Art Space(中国・重慶)

グループ展:

2017 「SUSTANTIAL VISIONS」 YCCヨコハマ創作センター(横浜)

2017 「Reasonable 4 a.m.」SUBstore Koenji(東京)

2018 「第23回学生CG賞受賞展」日本科学未来館(東京)

2018 「MEC2018受賞展」SKIPシティ・映像ミュージアム(埼玉県)

2018 「OFFLINE BROWSER: 第六回台湾国際ビデオアート展」 Hong-Gah Art

Museum(台湾)

2019 「安全訓練」Blockhouse(東京)

2020 「TERRITORY」by SlimeEngine(中国・上海)

2020 「三角関係」3331アーツ千代田(東京)

2020 「墨田向島EXPO2020」(東京・墨田向島商店街)

2021 「未定義INDEFINITE」清アートスペース(東京)

2021「万能薬PANACEA」CALM&PUNK GALLERY(東京・日本)

2021「Guerrillas in Flatland」上海当代芸術博物館(上海・中国)

2021「Non-Syntax Experimental Film Festival」(東京、京都、福岡)

2021「Soft City 2.0 - A project for the current art education at colleges」

(Guerrillas in Flatlandチーム)重慶当代美術館(重慶・中国)

2021「Alternative Kyoto想像力という資本」京都府域展開アートプロジェクト

2021「The Future Of The Public」(Guerrillas in Flatlandチーム)中央美術学院美術

館(ランファン・中国)

2022「Man-made Landscape ― Hotel Asia Project」成都時代美術館(成都・中国)

2022「IMAGINARY LINE」渋谷CONTACT(東京・日本)

2023「Runoff:Art and Education Arena」原美術館(重慶・中国)

2023「EXPERIMENTAL FILM AND VIDEO 2023」CICA MUSEUM(京畿道・韓國)

2023「Artificial Reality 嘘をつくホンモノ」WATOWA GALLERY/THE BOX TOKYO (東京・日本)



受賞歴:

2018 Media Explorer Challenge(MEC) AWARD 入選

2018 学生CG賞・アート部門 銀賞(寺井審査員賞)

滞在制作:

2020-2021 大京都Re:Search Artist-in-Residency Project(京都府八木市)

出版歴:

2022 “The Eyes Have It ̶̶ Evolution of the Ontology of Machine Vision” . Art and

ociety, vol. 1, no. 3, Dec. 2022, pp. 13-22, doi:10.56397/AS.2022.12.02


Solo Exhibitions

2018
“Metamorphosis Divide” Organhaus Art Space, Chongqing

Group Exhibitions

2017
“SUSTANTIAL VISIONS” ,YCC Yokohama Creative City Centre, Yokohama
“Reasonable 4 a.m.” ,SUBstore Koenji, Tokyo

2018
“Exhibition of the 23th Student Campus Genus Award” ,The National Museum of Emerging Science and Innovation,Tokyo
“The MEC2018 Exhibition” ,SKIP City Museum, Saitama
“OFFLINE BROWSER: The 6th Taiwan International Video Art Exhibition”, HongGah Art Museum, Taiwan

2019
“Safety Training” ,Blockhouse, Tokyo

2020
“TERRITORY”, Online Exhibition by SlimeEngine, Shanghai
“Triangular Relationships” 3331 Art Chiyoda, Tokyo
“Sumida Mukojima EXPO2020”, Tokyo

2021
“INDEFINITE”, Kiyoshi Art Space, Tokyo
“PANACEA”, Calm&Punk Gallery, Tokyo
“Guerrillas in Flatland―Emerging Curator Project” Shanghai Modern Art Museum, Shangai
“Non-Syntax Experimental Film Festival held by Calm&Punk Gallery”, Tokyo/ Kyoto/Fukuoka
“Alternative Kyoto―Imagination as a Form of ‘Capital’”, Art Festival in Kyoto

2022
“Man-made Landscape ― Hotel Asia Project Chengdu Time Art Museum, Chengdu
“IMAGINARY LINE” Shibuya CONTACT, Tokyo

2023
“Runoff:Art and Education Arena” Yuan Museum, Chongqing
“Artificial Reality- The Real Deals of Lies“,WATOWA GALLERY/THE BOX TOKYO,Tokyo
“「EXPERIMENTAL FILM AND VIDEO 2023」CICA MUSEUM,Korea

Awarded:
2018 Japan Media Explorer Challenge(MEC) AWARD Nominated
2018 Japan Campus Genius Contest, Art department, Silver Award

Artist Residency
2020-2021 Kyoto Re:Search in Nantan Artist-in-Residency Project, Kyoto, Japan

Publish:
2022 “The Eyes Have It : Evolution of the Ontology of Machine Vision” . Art and Society, vol. 1, no. 3, doi:10.56397/AS.2022.12.02